Primaria Bucuresti a inceput modernizarea parcului auto RATB

Dupa multe dispune privind subiectul modernizarii parcului auto detinut de RATB dar si despre fluidizarea traficului din Bucuresti, consilierii municipiului au adoptat doua hotarari privind achizita a 400 de autobuze, 100 de troleibuze si 100 de tramvaie.

Gabriela Firea, actualul primar general al capitalei, a afirmat ca parcul auto RATB este depasit si ca bucurestenii isi doresc mijloce conditii de transport mai bune si mijloace de transport noi.

Potrivit specialistilor care s-au ocupat de studiul transportului din capitala, sunt necesare investitii atat in infrastructura cat si in uzinele de productie, deoarece propria uzina RATB poate sa construiasca toate tramvaiele, autobuzele si cele necesare, insa nu are capacitatea de productie necesara in acest moment.

Din acest motiv, s-a decis ca URAC, adica uzina RATB, sa beneficieze de fonduri de investitii pentru a se putea retehnologiza si dezvolta, astfel incat sa asigure capacitatea de productie necesara pe viitor.

Achizitiile si investitiile vor continua pana in momentul in care pot confirma cu succes ca sarcina a fost indeplinita, dorind ca pana la finalul acestui mandat bucurestenii sa dispuna de un transport public in comun viabil.

Toate aceste lucruri s-au discutat in cadrul sedinei CGMB, unde s-a mai discutat despre urmatoarele masuri:

  • realizarea de benzi rutiere cu sens unic
  • construirea de parcari al intrarile principale in Bucuresti
  • construirea de parcari in apropierea statiilor de metrou
  • colaborari mai eficiente cu Brigada Rutiera, Politia Locala dar si politia Municipala si de sectoare in scopul dirijarii si fluidizarii traficului

”Sunt măsuri care s-au luat în toate marile capitale europene şi au dat rezultate. Noi nu trebuie să inventăm alte tipuri de soluţii, pentru că ele există. Trebuie doar să le aplicăm pe acestea, bineînţeles, având foarte mare grijă la transparentizarea acestor proceduri, la achiziţiile care se vor realiza doar prin metode electronice, fără intervenţie umană, fără subiectivism, la verificarea tuturor specificaţiilor tehnice care vor trebui să fie asumate de specialişti”, a afirmat Firea.

Ciprian Ciucu, consilier municipal din partea PNL spune ca liberarii vor vota evident in favoarea acestei achizitii, insa ea trebuie facuta dupa o strategie clara, mentionand ca, in opinia lui, se pune prea mult accent pe achizitia de autobuze care sunt poluante. Ba chiar mai mult, acesta a publicat pe contul lui de facebook un link catre un document numit S.O.S. RATB Tansportul public din Bucuresti intre incompetenta manageriala si calitate proasta.

Si are dreptate, o astfel de achizitie trebuie realizata in mod inteligent, investind in tehnologii noi, eficiente din punct de vedere al costurilor de rulaj, nu doar de dragul de a face investitii.

In rest, din informatiile existente mai putem realiza ca hotararea adoptate stipuleaza ca toate autobuzele si troleibuzele urmeaza sa fie achizitionale in baza unui program multianual, stabiliat la 4 ani, incepand cu 2017.

A doua hotarare vizeaza acizitionarea a 100 de travaie, tot in cadrul unui astfel de program, 90 de marime media din gama de 36 de metri si 10 bisens cu doua cabine, din gama de 27 metri.

Va invit sa cititi si un studiu foarte interesant realizat de Reveal privind durata drumului pana la job si cum afecteaza acest lucru eficienta la locul de munca.

Lasa un comentariu